Το Μανιχέστο των Ιντερνετοπατεράδων

Ήρθαν οι μπλογκοπατεράδες και οι ιντερνετοβοσκοί εκ της τετάρτης εξουσίας να μας σώσουνε και πάλι. Πανευρωπαϊκά αυτή τη φορά. Και μας βγάλανε μανιφέστο για να υπογράψουμε. Δώδεκα μπλόγκερς (;) και δημοσιογράφοι (τα πιάσαμε τα λεφτά μας) βρίσκονται πίσω από το εν λόγω πόνημα.

Παιδάκια, αφήστε κι έχει καεί η γούνα μου με τις υπογραφές και τις κόντρα υπογραφές σε μανιφέστα, μανιχέστα, virtual διαμαρτυρίες, καζανακοτούμπεια και άλλες παρόμοιες αρχιδιές. Και έτσι όπως το βλέπω, μάλλον για μανιχέστο το βλέπω.

Για να το πιάσουμε, άρθρο με άρθρο, να δούμε τι λέει ο ποιητής ή τι αλητείες και απρέπειες των μεγάλων θα μπορούσαν να κουκουλώσουν αυτά τα δώδεκα σύν πέντε βαριά και ασήκωτα άρθρα:

1. Το Ίντερνετ  είναι διαφορετικό
Το Ίντερνετ διαμορφώνει καινούριες δημόσιες σφαίρες, καινούριες εμπορικές συνθήκες και καινούριες πολιτισμικές πραγματικότητες. Τα παραδοσιακά μέσα ενημέρωσης πρέπει να προσαρμοστούν στην τεχνολογική πραγματικότητα αντί να την αγνοούν ή να την αμφισβητούν. Είναι καθήκον τους να αναπτύξουν την καλύτερη δυνατή μορφή δημοσιογραφίας με βάση την υπάρχουσα τεχνολογία. Αυτό σημαίνει καινούρια δημοσιογραφικά προϊόντα και μεθόδους.

Χαίρω πολύ, Tango.

Συγγνώμη, αυτό είναι βαθιά φιλοσοφία και σαφής ιδεολογική θέση; Μια κοινοτυπία σε χρυσόχαρτο είναι, μια βαρύγδουπή μπούρδα.  Άσε που αντί να μιλάει για το διαδίκτυο μιλάει μόνο για τους δημοσιογράφους, τα Μέσα Μαζικής Εξαπάτησης και το πως θα πρέπει να δράσουν αυτοί.

Χελ-λόου!

Το Ίντερνετ δεν είναι ούτε προνομιακό πεδίο δράσης της δημοσιογραφίας, ούτε virtual mall. Είναι μηχανισμός μεταφοράς δεδομένων και επικοινωνίας, που όλοι έχουν δικαίωμα να χρησιμοποιήσουν και σαν πομποί και σαν δέκτες δεδομένων.

Και το πρώτο ύποπτο σημάδι: περισσότερο για τους δημοσιοκάφρους και τα προβλήματα που θα αντιμετωπίσουν μιλάει παρά για το μέσο.

2. Το Ίντερνετ είναι μια μιντιακή  αυτοκρατορία τσέπης
Το διαδίκτυο  αλλάζει τις παραδοσιακές δομές  των μέσων ενημέρωσης καταργώντας  τα σύνορα και τα ολιγοπώλια τους. Η  δημοσίευση και η διάδοση του  περιεχομένου δε συνδέονται πλέον με μεγάλες επενδύσεις. Η ουσία της  δημοσιογραφίας απαλλάσσεται –ευτυχώς- από το διαμεσολαβητικό της ρόλο. Το μοναδικό κριτήριο που διαχωρίζει τη δημοσιογραφία από την απλή δημοσίευση είναι μόνο η δημοσιογραφική ποιότητα.

Να το επαναλάβω, γιατί από ότι φαίνεται δεν έχετε καταλάβει Χριστό;

Το Ίντερνετ είναι μηχανισμός μεταφοράς και ανταλλαγής δεδομένων. Εμάς δε μας νοιάζει η φάμπρικά σας. Και στο κάτω κάτω της γραφής, ούτε το Fragile Things, ούτε το Jaunty Jackalope είναι δημοσιογραφία. Καταλαβισούβαμ;

…πολύ φοβάμαι ότι δεν καταλαβισούβαμ.

3. Το ίντερνετ  είναι η κοινωνία μας και  η κοινωνία μας είναι το  Ιντερνετ
Διαδικτυακές πλατφόρμες όπως τα κοινωνικά δίκτυα, η Wikipedia ή το YouTube έχουν γίνει μέρος της πραγματικότητας για την πλειονότητα των ανθρώπων στο δυτικό κόσμο. Είναι εξίσου προσβάσιμα με το τηλέφωνο και την τηλεόραση. Αν τα παραδοσιακά μέσα θέλουν να συνεχίσουν να υπάρχουν, πρέπει να καταλάβουν τη νέα κοινωνική πραγματικότητα και να την ενσωματώσουν στις δικές τους μορφές επικοινωνίας. Αυτό περιλαμβάνει τη βασική μορφή κοινωνικής επικοινωνίας που συνδυάζει την ακρόαση και την απόκριση, γνωστή και ως διάλογος.

Όταν έλεγα δεν καταλαβισούβαμ, δεν καταλαβισούβαμ. Σαν κάποιον αρχηγό της Δεξάς προ δωδεκαετίας μιλάνε, που έλεγε ότι το Ιντερνετ είναι σαν την πιτσαρία – πατάς ποια θες και σου έρχεται. Και αυτός ήταν βλαξ με τη βούλα και μιλούσε προ δωδεκαετίας που λίγοι ξέρανε τι θα πει Ίντερνετ. Όχι μπλογκεράδες που και καλά μεγάλωσαν με το Ίντερνετ.

(Χάνω την υπομονή μου…)

Γαμώ τη Μικότο τη γατοθεά μου μέσα, το Ίντερνετ δεν είναι ούτε η wikipedia, ούτε γιουτούμπια , ούτε τα facebook, ούτε η Γκούγκλα. Αυτά είναι εφαρμογές πάνω στην υποδομή. Το Ιντερνετ είναι μηχανισμός αμφίδρομης μεταφοράς δεδομένων. Είναι δίκτυο, γαμώ το κερατό μου μέσα, το μεγαλύτερο παγκόσμιο και δημόσιο δίκτυο, γαμώ τα τσιπάκια μου μέσα.

Και επιμένουν οι συντάκτες να μιλάνε για τους δημοσιογράφους. Με το μπαρδόν παλουκάρια, αλλά για εμάς που προγραμματίζουμε ανοιχτό λογισμικό και βρίσκουμε λύσεις, για εμάς που μοιραζόμαστε κώδικα, τίποτε; Εμείς στο πηγάδι κατουρήσαμε;

Γιατί έχω το κακό προαίσθημα ότι θέλετε να μας ξωπετάξετε από το παγκόσμιο δίκτυο; (Σκορδοκαϊλα μας βέβαια, θα ξαναφτιάξουμε παράλληλο δίκτυο σε πέντε χρόνια -και πολλά σας βάζω- αλλά η δημοσιοκάφρικη σκατοψυχιά είναι που μου τη σπάει.)

4. Η ελευθερία  του Ίντερνετ είναι απαράβατη
Η ανοιχτή αρχιτεκτονική του Ίντερνετ είναι ο νόμος κάθε κοινωνίας που επικοινωνεί ψηφιακά και, κατά συνέπεια, της δημοσιογραφίας. Δεν μπορεί να υποβαθμιστεί για χάρη της προστασίας συγκεκριμένων εμπορικών και πολιτικών συμφερόντων, που συχνά κρύβονται πίσω από το πρόσχημα του δημοσίου συμφέροντος. Ανεξάρτητα από το πώς γίνεται, η διακοπή της πρόσβασης στο Ίντερνετ θέτει σε κίνδυνο την ελεύθερη ροή της πληροφορίας και υποβαθμίζει το θεμελιώδες δικαίωμα σε ένα αυτοπροσδιοριζόμενο επίπεδο πληροφόρησης.

Αρθρο 19 της Οικουμενικής Διακήρυξης των Ανθρωπίνων Δικαιωμάτων.

«Καθένας έχει το δικαίωμα της ελευθερίας της γνώμης και της έκφρασης, που σημαίνει το δικαίωμα να μην υφίσταται δυσμενείς συνέπειες για τις γνώμες του, και το δικαίωμα να αναζητεί, να παίρνει και να διαδίδει πληροφορίες και ιδέες, με οποιοδήποτε μέσο έκφρασης, και από όλο τον κόσμο.»

Όλα τα άλλα είναι παπαριές και χρυσές κοινοτυπίες.

5. Το ίντερνετ  είναι ο θρίαμβος της πληροφορίας
Μέχρι σήμερα και εξαιτίας της ανεπαρκούς τεχνολογίας, τα παραδοσιακά μίντια, τα ερευνητικά κέντρα, τα δημόσια Ινστιτούτα και άλλοι οργανισμοί συγκέντρωναν και ταξινομούσαν την παγκόσμια πληροφορία. Σήμερα, κάθε πολίτης μπορεί να δημιουργήσει το δικό του φίλτρο ειδήσεων, ενώ παράλληλα οι μηχανές χτενίζουν όγκους πληροφορίας αδιανόητα μεγάλους στο παρελθόν. Το άτομο μπορεί σήμερα να ενημερώσει τον εαυτό του καλύτερα από ποτέ.

Χαίρω πολύ, χαιρόπουλος. Αυτά είναι γεγονότα. Το ιδεολογικό στίγμα σας ποιό είναι; Αυτό που συμβαίνει είναι καλό; Κακό; Αδιάφορο; Πρέπει να προωθηθεί; Να καταπνιγεί; Τι;

Ωραία η έκθεση ιδεών. Να είχε και ιδέες ωραία ήταν. Πάρτε έναν άσο απο μένα.

6. Το Ίντερνετ  αλλάζει και προάγει τη δημοσιογραφία
Μέσω του Ίντερνετ, η δημοσιογραφία μπορεί να εκπληρώσει τους κοινωνικούς-εκπαιδευτικούς της στόχους με νέους τρόπους. Μεταξύ άλλων, παρουσιάζοντας την πληροφορία ως μια δυναμική – συνεχώς μεταβαλλόμενη οντότητα. Η κατάπτωση των στατικών και ανελαστικών έντυπων μέσων είναι ένα πλεονέκτημα. Όσοι θέλουν να επιβιώσουν στο νέο κόσμο της πληροφορίας χρειάζονται νέα ιδεώδη, νέες δημοσιογραφικές ιδέες και περιπετειώδες πνεύμα για να εξερευνούν τις νέες δυνατότητες.

Έλεος πια. Μόνο για την γαμωδημοσιογραφία μιλάμε. Για το έρημο το Δίκτυο ποιός θα μιλήσει; Και στο τέλος τέλος, για το γαμωΊντερνετ μιλάμε, όχι για τα γαμωμέσα σας. Χεστήκαμε για τα μέσα σας.

Καταλαβάουα;

…Δεν καταλαβάουα.

7. Το δίκτυο  απαιτεί δικτύωση
Οι σύνδεσμοι είναι συνδέσεις. Ξέρουμε ο ένας των άλλο μέσω συνδέσμων. Όσοι δεν τους χρησιμοποιούν αποκλείουν τον εαυτό τους από την κοινωνική διαδικασία του Ίντερνετ. Το ίδιο ισχύει για τις ιστοσελίδες παραδοσιακών εταιρειών ενημέρωσης.

Η γνωστή εμιγκρέ πουτανοδιανοουμενίζουσα θα ήταν τόσο μα τόσο περήφανη για σας.Και η χρυσοστόλιστη μπούρδα παραμένει χρυσοστόλιστη μπούρδα.

Σας έχει περάσει  ποτέ από το κλούβιο σας το μυαλουδάκι ότι κάποιοι δεν θέλουν να βγάζουν τον σύνδεσμό τους και τις σελίδες τους στη φόρα; Γιατί θα πρέπει να βάζουμε, ντε και καλά συνδέσμους στις σελίδες μας; Κεχαγιά στις σελίδες μας σας βάλαμε;

8. Οι σύνδεσμοι ανταμείβουν, τα παραθέματα διακοσμούν
Οι μηχανές αναζήτησης και οι συναθροιστές βελτιώνουν την ποιότητα της δημοσιογραφίας. Σε βάθος χρόνου, ενισχύουν το ανευρέσιμο του εξαιρετικού περιεχομένου και γι’ αυτό είναι θεμελιώδες κομμάτι της νέας, δικτυωμένης δημόσιας σφαίρας. Οι αναφορές μέσω συνδέσμων και παραθεμάτων -ειδικά για περιεχόμενο που δεν έχει τη συγκατάθεση του δημιουργού ή όταν ο δημιουργός δεν έχει αποζημιωθεί- είναι αυτές που πραγματώνουν την κουλτούρας της νέας δικτυωμένης κοινωνικής διαδικασίας. Είναι άξιες προστασίας σε κάθε περίπτωση.

Γιατί δε λέτε απλώς «είμαστε υπέρ του καθολικού free-link» και να τελειώνετε; Χρυσές κοινοτυπίες και πάλι.

Ο άσος στην έκθεση παραμένει.

9. Το Ίντερνετ  είναι ο νέος τόπος διεξαγωγής  της πολιτικής αντιπαράθεσης
Η δημοκρατία θριαμβεύει όταν υπάρχει συμμετοχή και ελευθερία στη ροή και διάδοση της πληροφορίας. Η μεταφορά του πολιτικού διαλόγου από τα παραδοσιακά μέσα στο Ίντερνετ και η επέκταση της συζήτησης με τη διεύρυνση της συμμετοχής του κοινού είναι ένα από τα νέα καθήκοντα της δημοσιογραφίας.

Άιντε πάλι με τη δημοσιογραφία. Αυτό δεν έπρεπε να λέγεται Ιντερνετικό Μανιφέστο αλλά Δημοσιογραφικό Μανιφέστο.

Άσε, καλύτερα «μανιχέστο».

10. Η σημερινή  ελευθερία του τύπου σημαίνει  ελευθερία στη γνώμη
Το Άρθρο 5 του Γερμανικού Συντάγματος δεν υποβαθμίζει τα προστατευτικά δικαιώματα επαγγελμάτων ή παραδοσιακών επιχειρηματικών μοντέλων. Το Ίντερνετ, ωστόσο, αψηφά τα τεχνολογικά όρια μεταξύ του ερασιτέχνη και του επαγγελματία και συνεπώς το προνόμιο της ελευθερίας του τύπου πρέπει να ισχύει για τον καθένα που μπορεί να συμμετάσχει στην εκπλήρωση των δημοσιογραφικών καθηκόντων. Δεν θα πρέπει να γίνεται καμιά διάκριση μεταξύ αμειβομένης και μη αμειβομένης δημοσιογραφίας αλλά μεταξύ καλής και κακής δημοσιογραφίας.

Αρθρο 19, Οικουμενική Διακήρυξη των Ανθρωπίνων Δικαιωμάτων.  Εφόσον υπάρχει αυτό, δεν χρειαζόμαστε μανιφέστα με αμφίβολη αξία και ύποπτες προθέσεις.

11. Κανένα ποσό πληροφορίας δεν είναι αρκετό
Με την εφεύρεση της τυπογραφίας, οργανισμοί όπως η εκκλησία πρότασσαν την εξουσία κατά της ατομικής συνειδητοποίησης και προειδοποιούσαν για μια αμετάβλητη πλημμύρα πληροφορίας. Οι  εγκυκλοπαιδιστές, όμως, οι δημοσιογράφοι και οι φυλλαδιογράφοι ήταν αυτοί που απέδειξαν ότι περισσότερη πληροφορία οδηγεί σε περισσότερη ελευθερία, τόσο για το άτομο όσο και για την κοινωνία ως σύνολο. Μέχρι σήμερα δεν έχει αλλάξει τίποτα από αυτή την άποψη
.

Σωστό. Και το σταματημένο ρολόι, δυό φορές τη μέρα τη δείχνει τη σωστή την ώρα.

Η προσωπική μου ερώτηση προς όλους τους μηντιάρχες και δημοσιοκάφρους: Αφού αυτό είχε αποδειχτεί από τον δέκατο όγδοο αιώνα, γιατί χρειάστηκε να σας προλάβει η τεχνολογία και οι χάκερ κάθε τύπου για να δεχτείτε επιτέλους ότι ο άπλυτος όχλος έχει δικαίωμα να είναι και πομπός πληροφορίας; Γιατί, εκτός ελαχίστων εξαιρέσεων συντασσόσαστε με τις εξουσίες; Γιατί ονομάσατε τον εαυτό σας Τετάρτη Εξουσία; Γιατί, αφού η άποψη δεν αλλάζει, τώρα που κινδυνεύει ο λουφές αποφασίσατε να την υπερασπιστείτε;

12. Η παράδοση  δεν είναι επιχειρηματικό μοντέλο
Κέρδος μπορεί να προκύψει στο Ίντερνετ με το δημοσιογραφικό περιεχόμενο. Έως σήμερα, υπάρχουν, ήδη, πολλά παραδείγματα. Ωστόσο, επειδή το Ίντερνετ είναι εξαιρετικά ανταγωνιστικό, τα επιχειρηματικά μοντέλα πρέπει να προσαρμοστούν στη δομή του δικτύου. Κανένας δεν πρέπει να επιχειρήσει να ανακόψει την διαδικασία προσαρμογής με πολιτικές που θα συντηρήσουν το υπάρχον στάτους κβο.

Είπαμε κάτι για ύποπτες προθέσεις; Να τα τα κομψά δαχτυλάκια της μηντιαρχίας! Να το και το υπονοούμενο ότι η πληροφορία είναι εμπόρευμα προς εμπορική και επιχειρηματική εκμετάλλευση.

Προσέξτε και αυτό, που εμένα προσωπικά μου έφερε ανατριχίλα:

Κανένας δεν πρέπει να επιχειρήσει να ανακόψει την διαδικασία προσαρμογής με πολιτικές που θα συντηρήσουν το υπάρχον στάτους κβο.

Αυτή τη στιγμή έχουμε νομοθετικές κινήσεις που έχουν σκοπό τη δημιουργία ενός Ίντερνετ πιο πρόσφορου στην εμπορική εκμετάλλευση και λιγότερο ελεύθερου (κατάργηση της ουδετερότητας, επιθέσεις δισκογραφικών εταιρειών με το πρόσχημα της πάταξης της πειρατείας και της προστασίας των πνευματικών δικαιωμάτων, pay-as-you-go σελίδων) . Αυτό εννοούν «διαδικασία προσαρμογής» τα παλουκάρια μου και στάτους κβό την ωραία αναρχία που είχαμε πριν πέντε-έξι χρόνια;

Μήπως γι’αυτό δεν γίνονται πιο σαφείς;

13. Η προστασία  της πνευματικής ιδιοκτησίας  είναι πολιτικό καθήκον στο  Ίντερνετ
Η προστασία  της πνευματικής ιδιοκτησίας είναι ο θεμέλιος λίθος του Ίντερνετ. Το δικαίωμα του δημιουργού να αποφασίζει το είδος και το σκοπό της διάδοσης του περιεχομένου του είναι εύλογο. Την ίδια στιγμή, τα πνευματικά δικαιώματα δεν θα πρέπει να γίνονται άλλοθι για την προστασία ελλειμματικών μηχανισμών τροφοδότησης και να αποκλείουν νέα μοντέλα διανομής και αδειοδότησης. Η ιδιοκτησία περιέχει υποχρεώσεις.

Να τα, τα πουλάκια μου! Εκδηλωθήκανε! Αυτή τη στιγμή, έτσι όπως είναι το Μανιχέστο τους, η ΟΠΙ, η RCAA και όλη η αληταρχία των  μηντιακών συμφερόντων θα το υπογράφανε με χέρια και με πόδια.

Οι δυό τελευταίες προτάσεις είναι απλώς ευχολόγιο και κούφιες παραινέσεις, που φυσικά η μηντιακή βιομηχανία θα γράψει στα παπάρια της.

Είπα εδώ να το πετάξω το μανιχέστο, γιατί αρκετά διάβασα, αλλά ας πάμε παρακατούλια.


14. Το Ίντερνετ έχει περισσότερα του ενός νομίσματα
Οι διαδικτυακές δημοσιογραφικές υπηρεσίες που χρηματοδοτούνται μέσω διαφημίσεων προσφέρουν περιεχόμενο σε αντάλλαγμα με καταναλωτική ζήτηση.  Ο χρόνος του αναγνώστη, του θεατή, ή του ακροατή είναι πολύτιμος. Στη βιομηχανία της δημοσιογραφίας, ο συσχετισμός υπήρξε ανέκαθεν το θεμελιώδες δόγμα της χρηματοδότης. Άλλες μορφές χρηματοδότησης που είναι δημοσιογραφικά δικαιολογητέες πρέπει να διαμορφωθούν και να δοκιμαστούν.

Πως το έλεγε ο Mind The Gap στο TVXS?

*Χ:ΜΑΣ


15. Ότι γίνεται στο διαδίκτυο μένει στο διαδίκτυο
Το Ίντερνετ ανυψώνει τη δημοσιογραφία σε ένα νέο ποιοτικό επίπεδο. Το κείμενο, η εικόνα και το βίντεο δεν χρειάζεται πλέον να παραμένουν εφήμερα. Παραμένουν ανευρέσιμα, χτίζοντας έτσι ένα αρχείο της σύγχρονης ιστορίας. Η δημοσιογραφία πρέπει να λαμβάνει υπόψη την εξέλιξη της πληροφορίας, την ερμηνεία της και τυχόν λάθη, δηλαδή να παραδέχεται τα λάθη της και να τα διορθώνει με διαφανή τρόπο.

Άιντε πάλι για τη δημοσιοκαφρία. Ρε για το Ιντερνετ θέλουμε ν’ακούσουμε, γαμώ το μουνί της αρκούδας μου, όχι για τη δημοσιοκαφρία.

16. Η ποιότητα  είναι η πιο σημαντική παράμετρος
Το Ίντερνετ απομυθοποιεί τα κακής ποιότητας  μαζικά προϊόντα. Σε βάθος χρόνου,  μόνο όσοι είναι εξαιρετικοί και  αξιόπιστοι θα αποκτήσουν ένα σταθερό  κοινό. Οι απαιτήσεις των χρηστών  έχουν αυξηθεί. Η δημοσιογραφία πρέπει να τους ικανοποιήσει και να παραμείνει πιστοί στις αρχές που η ίδια έχει διαμορφώσει.

Απορώ τι κάθομαι και διαβάζω. Μόνο για τη δημοσιοκαφρία διαβάζω με πρόσχημα το Ίντερνετ. Και πάλι, όπως είπε ο Mind The Gap  *Χ:ΜΑΣ

17. Όλοι για  όλους
Το δίκτυο αποτελεί μια υποδομή κοινωνικών αλληλεπιδράσεων  ανώτερη από αυτή των μέσων  μαζικής ενημέρωσης του 20ου αιώνα. Η «Γενιά της Βικιπαιδείας» είναι ικανή να ελέγχει την αξιοπιστία μιας πηγής, να ελέγχει την πληροφορία μέχρι την αρχική την πηγή και να την αξιολογεί ατομικά ή ομαδικά. Οι δημοσιογράφοι που το αγνοούν και σνομπάρουν αυτή την ικανότητα δεν θα αντιμετωπίζονται από τους χρήστες ως σοβαροί. Και δικαίως. Το ίντερνετ δίνει τη δυνατότητα της απευθείας επικοινωνίας με όσους κάποτε αποκαλούνταν αποδέκτες-αναγνώστες, ακροατές-θεατές και να εκμεταλλευτούν τη γνώση τους. Οι δημοσιογράφοι που ξέρουν δεν είναι κατ’ ανάγκη απαραίτητοι. Μόνο όσοι επικοινωνούν και ερευνούν

Και εδώ τελείωσε το Ιντερνετικό Μανιχέστο, το οποίο δεν είναι καν ιντερνετικό. Κουβέντα για το ανοιχτό λογισμικό και τα κινήματα για την ελευθερία της πληροφορίας, αν εξαιρέσουμε το κλείσιμο του ματιού στις μηντιακές εταιρείες και την καλυμμένη απαξίωση. Κουβέντα για την ουδετερότητα του διαδικτύου, κουβέντα για της προκλήσεις ιδιωτικότητας και συμμετοχής, κουβέντα για τις πατέντες και την απειλή που αποτελούν για την ελευθερία του διαδικτύου. Μόνο ανησυχίες για το μισθουλάκο και τη δουλίτσα της δημοσιοκαφρίας: Οι δημοσιογράφοι να μπορούνε να βυζαίνουν το μεγάλο Ιντερνετοβύζι και οι άλλοι να πάνε να γαμηθούνε.

Πως το’λεγε ο Καλτσό; Θα το ξαναπώ: Σιγά ρε κώλοι μη γίνω και μέλος της ΕΣΗΕΑ.

Σιγά, ρε κώλοι μην πρέπει να γίνω μέλος της ΕΣΗΕΑ για να σηκώσω ένα σάιτ, να γράψω μια μαλακιούλα στο μπλόγκ, να ανεβάσω ένα πρόγραμμα, να κατεβάσω μια λινουξοδιανομή, να δείξω σε φιλαράκια μου ένα βίντεο, να ρωτήσω για το gimp σε ένα forum.

Και το μανιχέστο σας βάλτε το εκεί που ξέρετε.

Λινξ Ηθελημένα μονόπλευρα και αρνητικά:

Μια ενδιαφέρουσα αλλά και κάπως επιεικής κριτική στο Μανιχέστο (περιέχει και μια ενδιαφέρουσα βρώμα για τη διαπλοκή ενός από τους συντάκτες με γνωστή αμαρτωλή εταιρεία τηλεπικοινωνιών).

Μόνο και μόνο για το θεϊκό σχόλιο «Ο βασιλιάς πέθανε, αλλά γιατί πρέπει ο νέος βασιλιάς να είναι τόσο καθίκι;» αξίζει ένας σύνδεσμος σε αυτή την ποστιά.

Λογοκρισία στα σχόλια του Μανιχέστου; Μπααα, ιδέα σας… (Eugene 09.09.09,  eduardo 10.09.09, πολύ σημαντικό σχόλιο του open_eyes 12.09.09)

Ενα πολύ καλύτερο μανιφέστο… (edit)

Έντιτα της 19ησ Σεπτεμβρίου

Χαίρε θράσος αμέτρητον: H Mercedes Bunz, μια εκ των συντακτών του μανιχέστου και δημοσιοκάφρος, αρθρογραφεί για το σπουδαίο πόνημα

Ελληνική μετάφραση του (σαρκαστικού) Συμπληρώματος στο Ιντερνετικό Μανιχέστο

-To «πανταχού παρών» θα θριαμβεύσει.

-Αν δεν μπορείς να δημιουργήσεις περιεχόμενο για το οποίο θα κονομήσεις,  συμβούλεψε ανθρώπους που έχουν λεφτά πως να τα χάσουν.

-Έχουμε δίκιο γιατί πέντε χρόνια το κάνουμε αυτό.

-Παραείσαι γέρος.

-Παραείσαι νέος.

-Τα 40 είναι το σημερινό αντίστοιχο του «μαύρος»

-Τα μαλλιά είναι υπερτιμημένα.

-Έχουμε και γυναίκα αναμεσά μας.

-Δώστε μας λίγα λεφτά, σας παρακαλούμε.

-Εστω λίγη σημασία δεν μπορείτε να μας δώσετε;

-Θέλουμε να βρεθούμε εκεί που είστε.

-Αυτοί που δεν μπορούν βρίσκουν πάντα κάποιον άλλον που να μπορεί.

-Μια υπογραφούλα, σας παρακαλώ.

-Το είδατε αυτό το διαφημιστικό; Όχι εμείς δεν έχουμε σχέση.

-Ψίτ, θαυμαστές!

-Όποιος έχει ευγλωττία να την κρατήσει.

-Ειμαστε και οι πρώτοι, να’ουμ…

Advertisements

5 Responses to “Το Μανιχέστο των Ιντερνετοπατεράδων”

  1. delta-kapa

    Διάβασα μέχρι το σημείο 7 ή 8, ή 10 (εκεί γύρω). Ίσως πρέπει να επανέλθω και να διαβάσω και τα υπόλοιπα. Μέχρι τώρα έχω να σχολιάσω έτσι: ξεκόλλα!
    Ναι, το δίκτυο δεν είναι μόνο δημοσιογραφία αλλά τυχαίνει η δημοσιογραφία μεταξύ άλλων να είναι με κάποιο τρόπο και δημόσια συζήτηση μέσω (γραπτού ή καταγεγραμμένου) λόγου. Το δίκτυο σαφώς δεν είναι δημοσιογραφία αλλά η δημόσια αμφίδρομη επικοινωνία γίνεται και με τη δημοσιογραφία καμιά φορά.
    Με το ξεκόλλα! εννοώ, ότι είσαι προκατειλημμένη κι αυτό ασχημαίνει τη στάση σου πολύ. Τόσο που καταρχήν βαρέθηκα να διαβάσω παρακάτω.
    (Σ.σ.: ουδεμία σχέσην έχω με τη δημοσιογραφία)

  2. Chinstrap War Shaman

    Λοιπόν, με τρώνε τα δάχτυλά μου να ανταπαντήσω σε κατηγορίες για το χαρακτήρα και το ύφος(«είσαι προκατηλειμμένη»,»έχεις άσχημη στάση», «είσαι κολλημένη») με παρόμοιες κατηγορίες.
    Δεν το κάνω.
    Για την ουσία δε λές λέξη. Είναι το μανιφέστο αυτό γελοίο; Αναφέρεται σε μερικές περιπτώσεις χρήσεων; Παραβλέπει σημαντικότατες πτυχές του διαδικτύου (διακίνηση προγραμμάτων, ανοιχτή συνεργασία στην ανάπτυξη λογισμικού, συλλογική μη κερδοσκοπική δημιουργία) ενώ περισσέυουν οι προτροπές προς τη δημοσιογραφία και το γλείψιμο στη μηντιακή βιομηχανία; Εγώ πιστεύω πως ναι, και με ενοχλεί.
    Με θεωρείς προκατηλειμμένη; Ναι, είμαι! Αγαπάω το διαδίκτυο και δεν γουστάρω να μου το διαλύσουνε τα καουμπόγια.Και δε θα στρογγυλέψω την έκφραση μου για να αποκτήσω κάποια στιγμή κοινό, η σχέσεις με τη δημοσιογραφία.
    Καλή τύχη.

  3. delta-kapa

    Aμ τώρα λες περισσότερα!
    Τί λες:
    σημαντικότατες πτυχές του διαδικτύου (μεταξύ άλλων είναι επίσης):

    -ανοιχτή συνεργασία στην ανάπτυξη λογισμικού
    -διακίνηση προγραμμάτων
    -συλλογική μη κερδοσκοπική δημιουργία (εδώ να σχολιάσω παρεμβόλημα: γιατί η κερδοσκοπική δημιουργία σε μάρανε; Ή κατούρησε στο πηγάδι;)

    Επίσης να προσθέσω στις σημαντικότατες πτυχές του διαδικτύου (μεταξύ άλλων είναι επίσης):
    -εμπορικές συναλλαγές με πολλαπλά οφέλη για πωλητές και αγοραστές (συνάμα)
    -διακίνηση ιδεών με πολλαπλά οφέλη για ούλη την ανθρωπότις (που μόνο με την ανακάλυψη της τυπογραφίας ίσως να μπορούσε να συγκριθεί)

    Είναι το μανιφέστο αυτό γελοίο;
    – Όχι, είναι ίσως ελλειπές
    Αναφέρεται σε μερικές περιπτώσεις χρήσεων;
    – Ναι, τις υπόλοιπες καλείται να τις καλύψει με δράση η πολυπλοκότητα της «φύσης» του
    Παραβλέπει σημαντικότατες πτυχές του διαδικτύου
    – Nαι τα είπαμε
    Περισσεύουν οι προτροπές προς τη δημοσιογραφία και το γλείψιμο στη μηντιακή βιομηχανία;
    – Δεν είναι τυχαίο αυτό μιας και το ίδιο τυχαίνει να είναι κι αυτό μέσο δηλαδή λτινιστί medium. Επίσης δεν είναι τυχαίο διότι το μανιφέστον τούτον γράφεται σε εποχή κατά την οποία ο πολιτισμός βάλλεται από την παντοκρατορία των μέσων στην οποία προστίθεται κι αυτό το λεγόμενο και ως internet. Μάλλον είναι δε πιο σημαντική η οπτική αυτή από τη δικιά σου οπτική γωνία η οποία μου φαίνεται να δίνει βάρος στα αφηρημένα προϊόντα στην υπηρεσία της εποχής μας τύπου λογισμικού και όχι τελεμέ. Σημαντική οπτική μεν, αλλά ασημαντότερη τολμώ να πω σε σύγκριση με την οπτική του managment (του τί κάνει δηλαδή κανείς) σε τα λογισμικά που παραγγέλνει η γκλάβα της ανθρωπότις (Αλλά αυτό είναι άλλο ευαγγέλιο)
    Θέλω να πώ ότι παρόλο το ελλιπές του μανιφέστου που δικαίως επισημαίνεις με την εμμονή του στη μηντιακή υφή (και εξ αυτού οι δημοσιογραφίες κλπ) πιάνει ένα βαρβάτο κομμάτι του, το οποίο προανέφερα πιο πάνω και αφορά πολλούς, πάρα πολλούς κι όχι τους δημοσιογράφους μόνο:
    -διακίνηση ιδεών με πολλαπλά οφέλη για ούλη την ανθρωπότις

    Καληνύχτα

    • Chinstrap War Shaman

      Ωραία.
      Βγάλτε τότε μανιφέστο του χαρτιού, στο οποίο να γίνεται μνεία αποκλειστικά και μόνο της χρήσης του σαν μέσου διακίνησης ιδεών, με επικλήσεις για λογικό κέρδος των βιομηχανιών χαρτοποιίας και υπαινιγμούς για το ότι μόνο οι δημοσιοκάφροι και οι πανεπιστημιακοί (ή αυτοί που θα γινόντουσαν πανεπιστημιακοί σε κρατικό ίδρυμα αν δεν ήταν η κακιά η μοίρα και η ακόμα πιο κακιά Αριστερά) δικαιούνται να έχουν γνώμη για τις δέουσες και σημαντικές χρήσεις του χαρτιού.
      Ομοίως για τον ηλεκτρομαγνητισμό (τι ξέρουν οι ηλίθιοι οι φυσικοί ή οι γιατροί; ο ηλεκτρομαγνητισμός είναι μέσο διακίνησης ιδεών για όλη την ανθρωπότητα), ομοίως για τα ηχητικά κύματα και ομοίως για τα φωτεινά κύματα, το μαρκαδόρο, το μπικ κ.ο.κ.
      Δεν μιλάμε για ελλειπές μανιφέστο, μιλάμε για γελοιότητα. Και αν ξοδεύεις τόσο κόπο για να υπερασπιστείς μια βαρύγδουπη γελοιότητα με μεθόδους οριακού trolling (ειρωνείες και ψευτομαγκιές) και να υποβιβάσεις το λογισμικό σε προϊόντα τύπου τελεμέ. Με την ίδια λογική και τα μαθηματικά θεωρήματα και οι αποδείξεις είναι τελεμές. Μου λέει πολλά για τη διαύγειά σου και την κατανόηση του θέματος.
      Αυτός που ζεί σε μόνιμη νύχτα βλέπει τους άλλους σκοτεινιασμένους.
      Αντε γεια.

  4. delta-kapa

    Έχεις χάσει το μέτρο με το οποίο η εμπάθειά σου ίσως να επέτρεπε συζήτηση. Βλέπεις για πράδειγμα αντιπάλλους εκεί που δεν υπάρχουν. Είσαι καχύποτη με τρόπο που αφαιρεί από τη ζωή σημαντικές εκφάνσεις της. (Επίσης, με κατηγορείς άδικα). Ελπίζω, περισσότερο, να υποκρίνεσαι αυτή τη σταση. Οι παραπάνω παρατηρήσεις μου είναι με επιφύλαξη και δωρεάν. Σταματάω κάθε συζήτηση γιατί βαριέμαι.
    Γειά και χαρά.

Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Google+

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google+. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Σύνδεση με %s